Modne konstrukcije: Karaka design i Ada Kezić
Galerija ULUPUH, Ilica 13, prvi kat, Zagreb 10.5. – 22.5.2022. Otvorenje izložbe je u utorak, 10. svibnja u 19 sati. Gošća: Magdalena Pavlović Kezić “Produkt dizajnerica Ada Kezić i modne …
Galerija ULUPUH, Ilica 13, prvi kat, Zagreb 10.5. – 22.5.2022. Otvorenje izložbe je u utorak, 10. svibnja u 19 sati. Gošća: Magdalena Pavlović Kezić “Produkt dizajnerica Ada Kezić i modne …
ULUPUH – Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti www.ulupuh.hr raspisuje Natječaj za izložbe i projekte u 2023. godini Rok za predaju prijava je 1.6.2022. godine (do ponoći) Prijedlozi mogu …
Lana Bedeković Rosandić, vlasnica marketinške agencije Alert jedna je od vodećih stručnjakinja na području digitalnog marketinga i digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj. Može li se umjetnost oglašavati digitalno? Kako umjetnici mogu …
Žarko Beker rodio se 1936. godine u Zagrebu.
Predstavio se debitantski svijetu devete umjetnosti (stripa) kao petnaestogodišnjak u dječjem listu „Pionir“, a profesionalno se bavio stripom između 1957. i 1966. Osnovni elementi istraživanja njegova opusa vezani su uz: omladinski tjednik „Plavi vjesnik“ (popularni „Plavac“) kada je sudjelovao u radu tadašnje redakcije i bio jednim od „zaštitnih znakova“ važnoga razdoblja izlaženja tjednika; povijesni strip „Zaviša“ (za čije je sve četiri epizode scenarij napisao Zvonimir Furtinger); kao i tinejdžersko-pustolovni serijal „Neven, Koraljka i Bobo“ (scenarist Rudi Aljinović). Kada je iz „Večernjeg vjesnika“ promijenio poslodavca angažmanom u „Plavome vjesniku“, kao ilustrator postao je i članom redakcije (što je ostao do 1966., a urednici su bili: Mladen Bjažić, Antun Patik, Nenad Brixy), te mu je pripala važna uloga – natječaji za crtače, „škola” stripa i sl. u pozicioniranju tjednika kao najvažnijeg strip-lista poslije 1945. godine.
Žarko je uspješno izrađivao i naslovnice knjiga i časopisa, međutim, najveća ljubav i strast crtača koju je uspješno prenosio mlađima, bili su stripovi koje je sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća objavljivao u „TNT-u“, „Nacionalu“, „Smibu“, „Modroj lasti“, „Slobodnoj Dalmaciji“, „Vjesniku“, „Večernjem listu“ i „Fokusu“. Spomenutu strast i crtačku rutinu izgradio je kao gimnazijalac (crteži koje je objavljivao u „Aero modelaru“ do ovoga trenutka bili su potpuno nepoznati javnosti). Upisao je i studij arhitekture, a istodobno radio u „Zagreb-filmu” kao animator.
Prvi veći strip (više tabli, opsežniji scenarij) objavio je za njemačkog nakladnika Rolfa Kauku (agencijski strip „Fix & Fox“), poslije i novijem dnevnom listu „Večernji vjesnik“. Bila je to adaptacija romana Ericha Kästnera „Hrabri razred profesora Justusa“ (u istome listu zaposlio se na radnome mjestu ilustratora).
Moglo bi se doista reći da je Žarko Beker, „purger” s tri-stoljetnom obiteljskom tradicijom jedna od najvećih dragocjenosti hrvatske strip-umjetnosti šezdesetih godina, a u drugoj je polovici istog desetljeća napustio strip te se posvetio grafičkom dizajnu, u kojem će također ostvariti vrhunske standarde. Činjenica je da će „Vjesnikovu agenciju za marketing” upravo on pozicionirati u jednu od vodećih marketinških agencija u tadašnjoj državi i na širim geografskim prostorima.
Žarko Beker zaslužio je niz nagrada i priznanja, uključujući i nagradu za životno djelo, koju je dobio 1999. na „Salonu hrvatskog stripa“ u Vinkovcima.
Izvor: Galerija Klovićevi dvori