Kruna Tarle

Životopis: 

Rođena u Zagrebu 1948. godine.
1958-63 – Srednja baletna škola u Zagrebu
1967-72 – Članica KASP-a (Komornog ansambla slobodnog plesa) pod vodstvom Milane Broš.
1972. – diplomirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu – studijske grupe: engleski jezik i književnost, te filozofija
Paralelno se bavi lutkarstvom (serija lutaka, kostima, rekvizite za kazalište Piccollo, izrada maski), likovnom umjetnošću (tapiserija, keramika, grafika, slikarstvo).
1990. za jednogodišnjeg boravka u Berlinu studira europsko lutkarsko kazalište.
1990. samostalna izložba marioneta u Berlinu (Lucijino prelo).
Sudjeluje u majstorskim radionicama vodećih svjetskih umjetnika – lutkara: Joan Baixas, Leszek Madzik, Fabrizio Montacchi).

Sintezu svojih interesa prepoznaje u domeni lutkarskog mišljenja u širem smislu.
1988. zapošljava se u Zagrebačkom kazalištu mladih (ZKM), gdje oblikuje i vodi Lutkarski studio, što je u proteklom razdoblju bio jedini centar permanentne lutkarske edukacije i istraživanja tog medija u Hrvatskoj. U skladu sa zacrtanim aktivnostima studija, djeluje u više smjerova: permanentni umjetničko-pedagoški rad s djecom, istraživanje kazališnog jezika u vidu predstava i autorskih radionica, art – terapija, edukacija (mentorski rad za osposobljavanje lutkarskih pedagoga, voditelja lutkarskih grupa, radionice za kazališne profesionalce, kolegiji ili seminari za studente ADU, ERF-a itd), suradnja s inozemnim profesionalnim umjetnicima (Emilija Mačković, Leszek Madzik, Sunny Sunninsky…).

1993. osnovala je eksperimentalan ansambl FASADE s kojim ostvaruje niz istraživanja što su urodila autorskim projektima u punom smislu – od ideje, režije, do izbora glazbe. Po tom modelu nastaju predstave Kaleidoskop, Pješčani sat, Plavi zvuk, Clair – obscur, Crveni muk, Djevin skok ili Proljeće u slijepoj ulici, Zemlja je okrugla). U navedenim predstavama potpisuje ukupnu likovnost na sceni: scenografiju, kostimografiju, kreaciju lutaka, rekvizite, idejno rješenje plakata… Predstave su gostovale na mnoštvu domaćih i inozemnih festivala i afirmirale FASADE na međunarodnoj sceni: značajni lutkarski i kazališni festivali i manifestacije u Bugarskoj, Njemačkoj, Belgiji, Italiji, Španjolskoj, Sloveniji, Austriji, Tunisu. Nagrade: nagrada stručnog žirija za predstavu u cjelini na međunarodnom studentskom festivalu u Tunisu, nagrada za scenografiju predstave Zemlja je okrugla na Naj, naj festivalu, Žar ptica.

Surađuje u likovno-lutkarskim rješenjima predstava drugih autora. Niz godina surađuje s Imaginarnom akademijom, Grožnjan, kao voditeljica ambijentalnih masterclassa i drugih formi. Vodi i kreativne radionice s profesionalcima u Mostaru, Novom Sadu, prigodne tematske radionice s odraslima i djecom.

1996. formira projekt Panaceja, putujuće lutkarsko kazalište koje promovira praksu art-terapije u nas i posvećuje se humanitarnom radu. Surađuje s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom u Zagrebu.

Realizirala je nekoliko TV emisija (serija Svakog tjedna lutka jedna, Ja lutkar i dr), ulične manifestacije i druga istraživanja.

Objavljuje tekstove na temu lutkarstva. Prevela je značajnu knjigu iz područja teatrologije i umjetnosti općenito Selma Jeanne Cohen: Ples kao kazališna umjetnost, te knjigu koja tematizira lutkarstvo i srodne nove forme: Werner Knoedgen: Phenomenologie der Figurentheater (u rukopisu).

Od 2005. godine radi u Zagrebačkom kazalištu lutaka.

Članica ULUPUH-a od 2005.