Natječaj GraficaRi
Poziv za sudjelovanje na Međunarodnoj izložbi grafika i knjiga umjetnika u Rijeci „GraficaRi“ Pozivaju se svi studenti grafike i mladi umjetnici do 40 godina starosti da prijave svoje radove na …
Poziv za sudjelovanje na Međunarodnoj izložbi grafika i knjiga umjetnika u Rijeci „GraficaRi“ Pozivaju se svi studenti grafike i mladi umjetnici do 40 godina starosti da prijave svoje radove na …
Galerija ULUPUH Ilica 13 / 1. kat 16.4. – 29.4.2021. „Izložba multimedijalne umjetnice mlađe generacije INES ZRNC GREGORINA i njenog suradnika i koautora izložbe PETRA VARATA, fotografa i videografa, propituje …
„To Montenegro“ poziva sve zainteresirane na Javni neanonimni natječaj za izbor rješenja loga brenda nacionalne avio-kompanije Crne Gore. Natječajem se traži redizajn izvornog znaka Montenegro Airlines iz 1995. godine, autora …
Radionica modne fotografije “Suzdržanost narativa fotografije mode”
Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, dvorana A 301
Voditeljica: Mare Milin, fotografkinja, u suradnji s modnim dizajnerom Matijom Čopom
Na radionicu su pozvani ponajprije studenti TTF-a kao i dramske akademije, studija dizajna i arhitekture, a odabrani radovi prezentirani su na završnoj izložbi u TTF galeriji, od 27. lipnja do 11. srpnja 2017.
Radionicu je vodila fotografkinja Mare Milin (Marija Milin) u suradnji s modnim dizajnerom Matijom Čopom, a sastojala se od predavanja i praktičnog rada. Naime, Mare Milin predstavila je svoj pristup modnoj fotografiji na temu procesualnosti odnosa i suradnje fotografa, dizajnera, stiliste, vizažiste i modela, prilagođenima lokaciji snimanja. Modna fotografija u temeljnom je principu srodna fotografskom novinarstvu, odnosno reportažnoj fotografiji, komunicirajući sa širokim krugom “slikovno pismenih” ljudi, I često biva objavljivana u serijama ne bi li uvukla promatrača u narativni slijed, priču u slikama koja traži duže promatranje. Richard Avedon je modele fotografirao u trenutku, u pokretu. Henry Clarke koristi gradske ulice kao pozadinu svojih slika. U postmodernim 1990-im godinama nastaje novi modni i fotografski stil (Realist Fashion Photography) koji se poigravao s ljudskom percepcijom onoga što je prihvatljivo, a to je ultimativno nasilje. Prikazivanje ljudskosti, mana, nepravilnosti, uz svojevrsni minimalizam te naglasak na atraktivnost pokreta spram izgleda, odlika je fotografije Juergena Tellera. Mare Milin je kao svoje uzore predstavila autore Lucija Giancianija I xx.
Nakon prezentacije-predavanja, Mare Milin je vodila proces fotografiranja pod uvjetima dodatne rasvjete tj. reflektora i sjenila, s modelom Moranom Radočaj u odjeći (iz kolekcija Object 12-1 i Homeless in Heaven) Matije Čopa u autentičnom prostoru, u „bijeloj kocki“ TTF galerije. Vizažistkinja je bila Petra Sever, a asistent tijekom snimanja bio je Darko Kovač.Radionica se sastojala od predavanja i praktičnog rada. Mare Milin predstavila je svoj pristup modnoj fotografiji na temu procesualnosti odnosa i suradnje fotografa, dizajnera, vizažiste i modela, prilagođenima lokaciji snimanja. Nakon prezentacije u trajanju od jednog akademskog sata, sa sudionicima radionice je realizirala fotografiranje s modelom Moranom Radočaj u autentičnom prostoru, na obližnjoj lokaciji.
U prilogu su radovi nekih od polaznika radionice te fotografija voditeljice radionice Mare Milin (slika 2).
Organizatori radionice: TTF galerija Sveučilišta u Zagrebu, Tekstilno-tehnološki fakultet i ULUPUH.
Radionica je dio projekta EDU radionica Ivane Bakal i Silve Kalčić. Program se realizirao uz financijsku potporu Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba.
O voditeljici radionice:
Mare Milin živi u Zagrebu od 1992. godine, u koji dolazi iz Zadra na studij industrijskog dizajna. Na drugoj godini studija počinje se baviti fotografijom. Od 1994. djeluje kao profesionalan fotograf koji u slobodno vrijeme, tijekom šetnji, „snima mirne prizore prirode i arhitekture“. Prvi angažman dobiva u GDK Gavelli, kao kazališni fotograf (kasnije surađuje sa ZKM-om, a od 2014. s HNK-om u Zagrebu). Dalje radi i uči portretnu i novinsku fotografiju u magazinu „Arkzin“, a 1998. dolazi do početka suradnje s magazinom „Cosmopolitan“ , kada postaje tzv. “komercijalni fotograf”, tj. svojim radom se obraća širokoj publici putem industrije izdavaštva. Također radi fotografije za naslovnice nosača zvuka, kao i knjiga (primjerice, opusa Milana Kundere za izdavača Meandar), u sklopu kazališnih i umjetničkih projekata, umjetničkih projekata, za modne „editorijale“ i prezentaciju rada hrvatskih modnih dizajnera. Izlagala je samostalno i na skupim izložbama u Hrvatskoj, mnogim zemljama Europe i u SAD-u – Los Angelesu. Od 2002. godine članica je ULUPUH-a, a od 2006. Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Dobila je nekoliko nagrada, prvu, za najboljeg mladog autora 1995. na Danima hrvatske fotografije u Umjetničkom paviljonu, a 2011. godine Hrvatski filmski savez dodjeljuje joj Nagradu Tošo Dabac.