/ online izložba / MARE MODUL – keramička staništa za podmorje
Grupa umjetnika okupljena u projekt MARE MODUL izradila je staništa, umjetničke objekte od keramike većih dimenzija koji su postavljeni u more, kao podlogu na koju i u koju će se …
Grupa umjetnika okupljena u projekt MARE MODUL izradila je staništa, umjetničke objekte od keramike većih dimenzija koji su postavljeni u more, kao podlogu na koju i u koju će se …
Poziv za prijavu članovima Sekcije oblikovanje odijevanja ULUPUH-a za sudjelovanje na bijenalnoj tematsko-problemskoj žiriranoj izložbi Sekcije Vizije – Akromatsko u suvremenom modnom izrazu Rok za prijavu : 20.4.2023. (do ponoći) …
samostalna izložba 21.3. – 3.4.2023. Galerija ULUPUH Ilica 13, Zagreb Otvorenje izložbe je u utorak, 21. ožujka u 19 sati. “Malo podalje od Kvatrića, mali atelje ima jedna Tanja. Ona …
Izložba grafika Pave Majića uz predstavljanje knjige “Ne boj se! nisi sam!” Pave Majića i Marine Majić
Od 23. do 27. veljače u Galeriji ULUPUH mogla se pogledati izložba grafika Pave Majića u okviru koje je predstavljena i knjiga “Ne boj se! nisi sam!” Pave Majića i Marine Majić.
O radovima je Tonko Maroević u predgovoru izložbe napisao:
U težnji za prvotnošću znaka i lapidarnošću oblika nije čudno da se Pavo Majić okrenuo Mediteranu, na obalama kojega je odrastao, i da je pozvao u pomoć pjesnike, s kojima se mogao približiti ishodišnjim značenjima. I jedan i drugi njegov ciklus svojim motivskim izborima govore o premisama autorova življenja i doživljavanja, ali način izvođenja radova svjedoči o specifičnoj likovnoj kulturi koja pak nije sentimentalno uvjetovana. Naime, ni svjetlo sredozemlja nije utjecalo na morfologiju i sintaksu Majićevih radova, niti su rukopis ili slikovitost izraza pojedinih pjesnika izravnije uključeni u definitivan izgled njima posvećenih radova. Stanovita medijska distanciranost i svijest o potrebi odlučne transpozicije vizualnog predloška unaprijed su uračunati kao pretpostavke strogog kreativnog postupka.
Mediteranska simbolika i pročišćenost ipak određuju odnose temeljnih ritmova, a u kombinatorici elemenata možda bismo mogli naći i pitagorejskih ili euklidskih (dakle: opet sredozemnih) prisjećanja. Organske spirale nautilusove pužnice ili razigrani paralelizmi plavih pruga “mornarske majice” tvore dinamičnu ravnotežu strukturalnoga predznaka. Kadar s kvartetom “riječi” (raspetih između mondrianovskih i sollewittovskih kompozicionih predložaka) izričita je pohvala moru kao konkretnom uporištu oko kojega se okupljaju (inače apstraktna) značenja ljubavi, viđenja i zamišljanja. Makar neizravna, maritimna je inspiracija dobrodošla i djelatna.
Ciklus pjesnika okupljen je oko protejske uloge hrvatskog barda Tina Ujevića, autora koji doista sintetizira epohe, tvoreći paradoksalnu jednodušnost višeglasja. Likovi velikana riječi poslužili su Majiću kao kadrovi nekog univerzalnog panoptikuma, s time da je warholovska neutralnost (pa i hladnoća) umanjena pristranom i afektivnom funkcijom tekstualnih i proporcijskih intervencija. U živom dijalogu boja i ujednačenih ploha (s naglascima ikoničke naravi) ostvaren je zanimljiv korelativ poetskih zračenja i značenja.
Knjiga je na izložbi predstavljena i kao integralni dio rada “Prostirka za Tina Ujevića”.