Natječaj: #obliciOdRASTA (ROK 12.11.2024)
Izložba Sekcije za multimediju i intermediju ULUPUH-a Rok za prijavu: 12.11.2024. do 16 sati Autor koncepta i programa: Željko Blaće za sekciju MMiIM Kustoski i produkcijski tim: Sanja Bachrach Krištofić, …
Izložba Sekcije za multimediju i intermediju ULUPUH-a Rok za prijavu: 12.11.2024. do 16 sati Autor koncepta i programa: Željko Blaće za sekciju MMiIM Kustoski i produkcijski tim: Sanja Bachrach Krištofić, …
Tematska žirirana izložba Sekcije za oblikovanje plemenitih kovina i umjetničkog nakita ULUPUH-a 29.10.-11.11.2024. Otvorenje izložbe održat će se u utorak, 29. listopada u 19 sati u Galeriji ULUPUH, Ilica 13. …
ULUPUH otvara priliku mladima da se uključe u program volontiranja koji će im omogućiti stjecanje znanja i iskustva u radu u kulturnom sektoru. Možeš nam se pridružiti na sljedećim pozicijama: …
Tekstovi: Snješka Knežević, Željka Čorak, Jelena Hekman
Urednik: Mario Beusan
Prijevod na engleski: Dunja Nekić
Grafički dizajn: Bachrach&Krištofić
Tisak: Tiskara Zelina d.d., prosinac 2018.
120 strana, meki uvez
ISBN: 978-953-327-157-6
Cijena: 20 EUR
Knjiga predstavlja umjetnički opus Maria Beusana na području oblikovanja nakita u emajlu.
Još od studentskih dana, nakon studijskog boravka u atelieru Jannie Borel u Parizu 1968. i potom u Zurichu 1970., Mario Beusan bavi se oblikovanjem nakita u tehnici emajla na bakru. Nakon prve samostalne izložbe 1973. postaje članom «Ateliera Lujo Lozica», te od tada izlaže svoje radove na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Godine 1982. dobiva prestižnu francusku nagradu za svoj rad u emajlu – VIemme Biennale Intrenationale l’Art de l’Email u Limogesu. Od tada izlaže na velikim svjetskim izložbama umjetnosti u emajlu (Francuska, Njemačka, Španjolska, Kanada, U.S.A., Monaco, Japan).
„Recimo da se Mario Beusan počeo baviti nakitom u vrijeme koje je zahtijevalo obrate i odstupe od većinskih navika žanra. Prkosno „neplemenite“ materijale radije od „plemenitih“, dinamičnu ravnotežu radije od simetrije, gibljivost i promjenjivost radije od sigurne statičnosti, govor tvari jednakopravno govoru forme. U okviru toga općeg jezika vremena Mario Beusan stvorio je svoj svijet u kojemu do izražaja dolaze i oštrina i mekoća- čitkost obrisa i prelijevanje slikovite površine, jasan projekt i neočekivan ishod (emajl je tehnika kojom se ne može u potpunosti gospodariti). Premda je repertoar korištenih materijala velik, Mario Beusan ipak preferira bakar i aluminij kao podloge za omiljeno slikarstvo emajlom. Najdraži mu je oblik ogrlica, jer u najvećoj mjeri dijalogizira s tijelom, najveće joj je „polje djelovanja“. Oblikujući ogrlice zanima ga jedinstvo „infrastrukture“ i središnjeg motiva, onoga što je bilo zadano kao „lanac“ i „privjesak“. Zato se taj nakit ne „kopča“ nego se natiče, a sredina često predstavlja samo „procvat“ ovalnog „nosača“. Ponekad je riječ o apstraktnoj aglomeraciji, ponekad o člankovitoj, gibljivoj i zvučnoj konstrukciji pomičnih dijelova, a u rijetkim i iznimnim situacijama pojavljuju se i figurativni motivi (ptice).“ (Željka Čorak, iz pogovora)
Knjiga je ostvarena sredstvima Grada Zagreba.
Knjiga sadrži tekstove Snješke Knežević, Željke Čorak i Jelene Hekman, fotografije radova koji su bili izlagani u Hrvatskoj i na velikim međunarodnim izložbama s temom “Umjetnost u emajlu”, katalog radova, kronološki prikaz izložbi i životopis autora. Dizajn knjige potpisuju Bachrach&Krištofić.
Knjiga je promovirana 7. ožujka 2019. u Arheološkom muzeju u Zagrebu (Trg Nikole Šubića Zrinskog 19) . O knjizi su govorile autorice tekstova u knjizi, dr.sc. Snješka Knežević i akademkinja Željka Čorak; dr. art. Ivana Bakal u ime ULUPUH-a kao izdavača te Mario Beusan.