Nacionalna baština Vučedolska golubica
Otvorenje izložbe održat će se u petak, 24. listopada u 19 sati u Galeriji Arheološkog muzeja, ulica Pavla Hatza 6, Zagreb. Autorica projekta, koncepcije, kustosica izložbe i autorica likovnog …
Otvorenje izložbe održat će se u petak, 24. listopada u 19 sati u Galeriji Arheološkog muzeja, ulica Pavla Hatza 6, Zagreb. Autorica projekta, koncepcije, kustosica izložbe i autorica likovnog …
Otvorenje izložbe održat će se u četvrtak, 23. listopada u 19 sati u Galeriji Permanenta, Preradovićeva 44, 1. kat. Autorica: Tina Divić Multimedijalna izložba vizualne umjetnice Tine Divić donosi …
Drage članice i dragi članovi ULUPUH-a, u tijeku je javno savjetovanje o prijedlogu izmjena Zakona o porezu na dobit, kojim se predlaže povećanje porezno priznatih rashoda za sponzorstva u sportu …
Nakladnik: Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti – ULUPUH
Za nakladnika: Ivana Bakal, predsjednica ULUPUH-a
Autorica: Petra Krpan
Urednice: Sunčana Tuksar i Jadranka Hlupić Dujmušić
Prijevod: Kristina Krpan
Lektura i korektura: Gala Baranović i Lucija Klanac Kisegi
Grafičko oblikovanje: Plac studio
Tisak: Sveučilišna tiskara, Zagreb, 2022.
Naklada: 200 primjeraka
Cijena: 52 EUR
U znanstvenoj monografiji Suvremena hrvatska modna fotografija od 1990-ih do 2020-ih Petra Krpan teorijski je utvrdila temeljne konstrukte samih početaka nastanka žanra modne fotografije na našim prostorima i vizualno predstavlja njezinu povijest u Hrvatskoj u proteklih tridesetak godina. Počevši od vremena kad je osnovni koncept modne fotografije bio gotovo dokumentaristički, prikazivanje modnih noviteta, ova znanstvena monografija dijelom je i odgovor na pitanje – što je uzrokovalo promjenu početnog diskursa? Različiti generacijski pristupi niza domaćih fotografa stvorili su zajednička obilježja hrvatske modne fotografije, učinivši je prepoznatljivim znakom vremena i prostora u kojem je nastajala. Unatoč različitosti autorskih rukopisa modnih fotografa i iščitavanja njihovih modnih kodova, većina modnih fotografija nastalih u istom razdoblju posjeduje sličan vizualni kod. Pokret tijela ili pogled modela neki su od primjera na kojima se to može dobro i jasno vidjeti. Tijelo je u jednom desetljeću na fotografijama uspravno i čvrsto, dok je u drugom gotovo zgrčeno kao da osjeća teret nadolazećeg doba. Znakovito je da su modni fotografi svih generacija u svojim fotografskim umjetničkim djelima osjećali sinkronicitet i senzibilitet doba, ne samo na našoj, već i na međunarodnoj razini. Na taj su način, vlastitom imaginacijom, ponekad i intuitivno, stvarali višeznačnost; obogaćujući, a time neposredno i jenjajući, kulturološki svijet mode ovih prostora. Da su ga time učinili zanimljivijim i bogatijim, dokaz je ova knjiga autorice Petre Krpan.
Knjiga je objavljena uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Zagreba i Zaklade Adris.