Radionica fotografije “Proširena polja interpretacije”

Voditelji: Stanko Abadžić i Bojan Mrđenović

Radionicu organizira ULUPUH (Udruženje likovnih umjetnika primijenjene umjetnosti) Zagreb u suradnji s Hrvatskom sekcijom AICA.

Sudjelovanje na radionici je besplatno, a na nju su pozvani i polaznici prethodnih radionica. Sastoji se od dva dijela, radionice ulične fotografije čiji je voditelj Stanko Abadžić, Street Photography, s upoznavanjem elemenata kompozicije važnim za dobro kadriranje i snimanje ljudi na ulici. Drugi dio radionice usmjeren je ka upoznavanju fotografije kao medija suvremene umjetnosti i njezinog komunikacijskog koda; voditelj je Bojan Mrđenović. Nije potrebno posebno se pripremati za radionicu, dovoljno je ponijeti foto-aparat, koji ne mora biti profesionalni (primjer je kamera mobitela). Radionica se sastoji od predavanja i praktičnog rada te mentorskog izbora fotografija.

Polaznici radionice – apsolventi i studenti Zagrebačkog sveučilišta i svi ostali zainteresirani građani kao i kolegice i kolege, dobit će potvrdu o pohađanju radionice. Odabrani radovi polaznika bit će prezentirani u katalogu projekta i na završnoj izložbi.

Prijave na radionicu (molimo navesti: ime, prezime, kontaktni e-mail i telefonski br., i eventualno zanimanje/studij i područje interesa) podnose se do petka, 29.11. do 12 sati na galerija-ulupuh@zg.t-com.hr; polaznici će dobiti formalno uvjerenje (s OIB brojem) o pohađanju radionice te će ono biti navedeno u katalogu EDU radionica; također će selektirani radovi biti izloženi na izložbi.

 

I. Radionica Zagreb, portret grada u subotu 30.11. od 9 do 15,30 sati

Galerija Permanenta/ULUPUH, Preradovićeva 44, Zagreb

Voditelj: Stanko Abadžić

Model: Ivan Maričić

U uvodnom predavanju bit će riječi o elementima kompozicije: oble linije, geometrija i simetrija, dijagonalne linije, trokut kod snimanja osoba; vodeće linije; framing – okvir u prvom planu (lokacija snimanja bit će ulični prolaz kod Kaptola); odvajanje pozadine od glavnog motiva, crni motiv na bijeloj pozadini i obrnuto – crno-bijele fotografije grada kao rekreacija slike grada velikih majstora fotografije s početaka tog medija; dubine kadra i forsirana perspektiva (na primjeru snimanja u tunelu Grič). „Snimati grad jedna je od klasičnih fotografskih tema, ali odgovora na pitanje što zapravo znači vidjeti grad i prenijeti ga slikom ima koliko i gradskih ciklusa velikih majstora fotografije. Pitanje na koje svi oni pokušavaju odgovoriti ono je koji je pravi način da gledamo grad i da ga kao rezultat gledanja konačno vidimo“, piše Višnja Pentić u Zarezu 2010. godine. Voditelj će polaznicima radionice dati tehničke i operativne upute o procesu snimanja, dok se model pozicionira u flâneurovo besciljno lutanje gradom. „Masa ljudi vas štiti upravo tako što vam omogućava da budete osamljenik” (Stanko Abadžić).

Fotografija: Stanko Abadžić

Stanko Abadžić rođen je 1952.  u Vukovaru, a živi i radi u Zagrebu. U petnaestoj godini od oca dobiva prvi fotoaparat SMENA 8. Učlanjuje se u Fotoklub Borovo, koji mu organizira prve skupne i samostalne izložbe u Vukovaru i Borovu. Diplomirao je germnistiku i radio kao dopisnik Vjesnika. Iz tog vremena poznate su njegove reportaže iz Tunisa, Malte, Turske i drugih zemalja. Od 1995. do 2002. godine radi kao slobodni fotograf u Češkoj Republici. Najveću retrospektivnu izlozbu imao je u Pragu u Komornoj galeriju Dom Josefa Sudka, koja nosi ime po čuvenom českom fotografu. Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja. 2010. boravi u Parizu u le Cité internationale des arts. Njegove fotografije nalaze se u brojnim zbirkama u Europi i Americi. Redovito suradjuje s izdavačkim kućama Meandar, Fraktura, Disput na oblikovanju naslovnica knjiga.

 

II. Radionica Grad kao mjesto susreta i sudara u četvrtak, 12. 12. 2019 u 18 sati, te u subotu, 14. 12. 2019. u 11 sati

Galerija Permanenta/ULUPUH, Preradovićeva 44, Zagreb

Voditelj: Bojan Mrđenović

Cilj radionice je osvijestiti pitanja koja se tiču javnog prostora. Gradski prostor je javni, zajednički prostor koji svi imamo pravo koristiti i na različite načine ga prisvajamo. Grad je mjesto namjernih i nepredvidivih susreta. U gradu se susrećemo s dragim ljudima, poznanicima, prolaznicima, neznancima. Gradom prolaze ljudi s različitim namjerama, a grad dijelimo i s onima koji nam se sviđaju i s onima koji nam se ne sviđaju. Grad je mjesto kompromisa, dogovora, sudara i borbi. Susreću se i sudaraju različite poruke, različite vrste prostora. Susreće se i sudara privatno i javno, osobno i zajedničko. U urbano tkivo upisuje se zajednička povijest njegovih stanovnika. Javni prostor kroz njegovu povijest i njegovu sadašnjost percipiramo osjetilno, a zadatak polaznika je odgovoriti na izazove gradskih susreta i sudara kroz fotografski medij.

 

Fotografija: Bojan Mrđenović, Budućnost

Bojan Mrđenović rođen je 1987. u Virovitici, a diplomirao je na preddiplomskom studiju povijesti umjetnosti i informacijskih znanosti u Zagrebu. 2012. godine diplomirao je na preddiplomskom, a 2015. godine na diplomskom studiju filmskog i TV snimanje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, a na istom odsjeku trenutno radi kao umjetnički suradnik. Bavi se filmom i fotografijom. Na samostalnim izložbama fotografija izlagao je cikluse Dobrodošli, Budućnost, Uvozna pustinja, Toplice, Grčki dnevnik, Magistrala, te je sudjelovao na nizu grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. Ciklusi Toplice i Grčki dnevnik također su objavljeni u obliku knjiga.

 

Program radionice fotografije, kao dio projekta EDU međunarodne studentske radionice kostimografije, mode i tekstilnog oblikovanja te likovne kritike/eseja autorica Ivane Bakal i Silve Kalčić, realiziran je uz financijsku potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Kontakt: Silva Kalčić, 098/453206

 

___________________________________________________________

Prva radionica fotografije u okviru EDU međunarodnih studentskih radionica kostimografije, mode i tekstilnog oblikovanja te likovne kritike/eseja održana je 30. listopada 2013. sa studentima modnog dizajna, Akademije dramskih umjetnosti, studija dizajna i arhitekture – sastojala se je od predavanja SofijeSilvie (Silvije Potočki) i prezentacije modnog dizajna Ive Kostrenčić u sjedištu ULUPUH-a te potom komponiranja slike, tj. fotografiranja modela Mije Miletić na građevinskim skelama na pročelju zgrade, na Svačićevom trgu i u Botaničkome vrtu u Zagrebu, katalog izložbe dostupan je na http://issuu.com/ulupuh/docs/imageination_suvremena_umjetnost_i_), a nastali radovi izloženi su u Galeriji Karas od 19. do 30 studenoga 2013.  Druga radionica na temu „Dokumentarna fikcija“ održana je 5. studenog 2015., kada je SofijaSilvia (Silvia Potočki, u suradnji s modnom dizajnericom Marijom Kulušić i modelom Tinom Spahijom) predstavila svoj pristup modnoj fotografiji te portretnoj fotografiji na temu odnosa dokumenta i fikcije, kao i prezentirala proces suradnje fotografa i dizajnera u ostvarivanju fotografija za modnu kolekciju (stvaranje priče: odabir autentičnih lokacija, uvođenje dizajna u autentični prostor i komponiranje slike, suradnja dizajnera i fotografa). Treća radionica održana je 22. travnja 2017. pod vodstvom Mare Milin (Marije Milin), model je bila Morana Radočaj u odjeći (iz kolekcija Object 12-1 i Homeless in Heaven) Matije Čopa, dok je vizažistkinja bila Petra Sever. Radionica fotografije “Javno i osobno – tijelo u prostoru” održana u subotu, 9. prosinca 2017. u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb pod vodstvom Jasenka Rasola; asistent je bio Luka Pešun. Radionica se je sastojala od predavanja i praktičnog rada, te mentorskog izbora fotografija. Polaznik radionice je pozvan uspostaviti dijalog s tijelom-modelom u izložbenom prostoru, u interpersonalno i intermedijalno kodiranom procesu u suradnji s plesačicama i plesačima suvremenog plesa. Modni dizajn Tine Spahije nosile su plesačice Mateja Mikovic i Gendis Putri Kartini koje su se tijelom u plesnom pokretu odnosile prema stalnom postavu Muzeja i izlošcima na izložbi Vjenceslava Richtera. Radovi polaznika radionice prezentirani su u TTF galeriji od 29. ožujka do 7. travnja 2018. Radionicu fotografije 2018. vodila je Ana Opalić, pod nazivom “Zagreb, volim te” (14. 12. 2019.). Polaznik radionice je pozvan na fotografsko upoznavanje/istraživanje grada, odnosno „učenje pogleda“. Naslov radionice izravna je aluzija na antologijski performans Tomislava Gotovca na zagrebačkoj Ilici 1981. godine (pod nazivom Zagreb, volim te!) gdje je za Gotovca grad sceničan, odnosno on grad sagledava na način strukture filmskog kadra i kuta filmskog snimanja.