/ online izložba / MARE MODUL – keramička staništa za podmorje
Grupa umjetnika okupljena u projekt MARE MODUL izradila je staništa, umjetničke objekte od keramike većih dimenzija koji su postavljeni u more, kao podlogu na koju i u koju će se …
Grupa umjetnika okupljena u projekt MARE MODUL izradila je staništa, umjetničke objekte od keramike većih dimenzija koji su postavljeni u more, kao podlogu na koju i u koju će se …
Bijenale primijenjene fotografije / Bijenalna žirirana izložba Sekcije za fotografiju ULUPUH-a 6. – 19.04.2023. Galerija ULUPUH, Ilica 13, prvi kat, Zagreb Otvorenje izložbe je u četvrtak, 6. travnja u 19 …
Natječaj je otvoren od 20. ožujka 2023. do 31. srpnja 2023. Hrvatska pošta raspisuje natječaj za izradu likovnih/grafičkih rješenja prigodnih poštanskih maraka Republike Hrvatske za 2024. te ovim putem poziva …
Od 21. do 31. ožujka u Galeriji ULUPUH mogla se pogledati samostalna izložba poljskog umjetnika Zbigniewa Libere Correct Me if I’m Wrong, dio programa aktualnog 43. zagrebačkog salona. Otvorenju je nazočio sam umjetnik koji je istog dana, 21. ožujka u 19 sati održao predavanje u Društvu arhitekata Zagreba (Trg bana Jelačića 3/I).
Na izložbi su bili zastupljeni sljedeći radovi autora:
Lego koncentracijski logor, 1996.
serija od 7 digitalnih ispisa
Kako uvježbati male djevojčice, 1987.
video projekcija, 20 min
Pozitivi, 2002/2003.
niz režiranih fotografija prenijetih u digitalni otisak, velikog formata
1. Robotnicy
2. Mieszkańcy
3. Kolarze
4. Che.Nastepny kadr
5. Poraz.ka w przezaju
6. Nepal
7. Sen Busha
U seriji fotografija Pozitivi (2002/2003) Libera reproducira poznate novinske fotografije 20. stoljeća, mijenja ih tako da informacija postaje dijelom zabavne industrije: mučeni Che Guevara pridiže se iz posljednje postelje, zeza se i puši cigaru sa svojim egzekutorima; naga vijetnamska djevojčica koja bježi pred napalmskom bombom smješi se, poziraju nam, blistavih osmijeha, zatvorenici u nacističkom kampu. Liberin kontroverzni rad iz 1996.‘Lego. Concentration Camp’, jest upravo nacistički logor sagrađen od lego kockica (na izložbi je zastupljen dizajn kutija), kao studija Foucaultove biopower, tehnologije moći. Korporacija je umjetniku na zahtjev donirala materijal ne znajući ništa o prirodi projekta, na što je Libera na izložene kutije napisao: ‘sponsored by lego Systems’. Kompanija je, dakako, nijekala umiješanost u priču. (Silva Kalčić, kustos izložbe)
Zbigniew Libera (r. 1959. u mjestu Pabianice, Poljska) danas je jedan je od najzanimljivijih i najznačajnijih suvremenih poljskih umjetnika. Njegovi se radovi (fotografije, video filmovi, instalacije, objekti i crteži) na prodoran i subverzivan način poigravaju stereotipima u suvremenoj kulturi. Njegovi šokantni video uradci iz 80-ih (Intimate Rites i Mystical Perseverance) utrli su put kasnijim umjetničkim strujanjima. Sredinom 90-ih Libera je počeo izrađivati Correcting Devices, objekte koji su modifikacije postojećih proizvoda za masovnu potrošnju (među kojima i Universal Penis Expander i Body Master. A Play Kit For Children). Dizajnirao je transformacije igračaka dostupnih na tržištu, a u kontekstu njegovih radova postaju alati za otkrivanje mehanizama odgoja i obrazovanja djece. Najpoznatiji takav primjer svjetski je poznat Lego Concentration Camp iz 1996. godine, koji ostaje jedno od njegovih najznačajnijih ostvarenja. Od tada pa nadalje Libera je jedan od glavnih protagonista tzv. „kritičke umjetnosti“ ostajući vjeran nezavisnoj umjetničkoj sceni. Posljednjih godina intenzivno se bavi fotografijom, proučavajući način na koji novinska fotografija oblikuje našu vizualnu memoriju i manipulira shvaćanjem povijesti (radovi iz serije Positives i Masters, 2003).
Izložba je realizirana u partnerstvu s Veleposlanstvom Republike Poljske.