Feđa Gavrilović: Ivan Posavec — Zemljaci

Autor: Feđa Gavrilović
Autor fotografija: Ivan Posavec
Urednica: Patricia Počanić
Recenzenti: Nikola Albaneže, Igor Loinjak
Grafičko oblikovanje i obrada fotografija: Kuna zlatica
Izdavač: ULUPUH
Tisak: Printera grupa, Zagreb, srpanj 2020.
Format: 24 x 30 cm, 303 str., meki uvez
Naklada: 300 primjeraka
Cijena: 49 EUR

Knjiga Ivan Posavec — Zemljaci, autora Feđe Gavrilovića, temelji se na višegodišnjem istraživanju, ali i brojnim zajedničkim projektima koje su autor knjige i ovaj istaknuti hrvatski fotograf tijekom godina zajednički ostvarili. Ovo izdanje donosi novo čitanje i analizu do sada poznatih ciklusa i djela u opusu Ivana Posavca, dok s druge strane problematizira cikluse koji do sada nisu bili predmetom istraživanja. Feđa Gavrilović u tekstu ovog izdanja podijeljenom u četiri poglavlja: Dužica, Polet, Dan državnosti i Dužica, ponovno usporedno predstavlja važne trenutke iz životopisa autora od kraja 1970-ih (kada se počinje baviti fotografijom) pa sve do danas, iz povijesti fotografije i likovne umjetnosti, analizira i interpretira cikluse, serije, pojedina djela umjetnika, kao i tehnike, procese i postupke nastanka tih djela. Knjiga je bogato vizualno opremljena s više od 250 fotografija u izboru Ivana Posavca i Feđe Gavrilovića. Izdanje je uredila Patricia Počanić, a grafičko oblikovanje i obradu fotografija potpisuje nezavisni dizajnerski studio Kuna zlatica.

O autoru:

Feđa Gavrilović rođen je 1986. u Zagrebu, gdje je i diplomirao povijest umjetnosti i komparativnu književnost. Objavljuje likovne kritike od 2008. Popratio je brojne samostalne i grupne izložbe predgovorom, a također je osmislio i niz tematskih i problemskih izložaba. Voditelj je Galerije Forum u Zagrebu. Autor je predgovora fotografske knjige Ivana Posavca Horizonti / Dolje tvrdo, gore visoko (Meandar Media i Skener Studio, 2017.), a objavio je i monografiju Božice Dee Matasić (Kontura, 2016.) te zbirku likovnih kritika i eseja Selekcija (Arteist, 2017.).

O urednici:

Patricia Počanić (1991.) završila je preddiplomski i diplomski studij povijesti umjetnosti i komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je 2016. upisala i Poslijediplomski doktorski studij povijesti umjetnosti. Boravila je u Veneciji kao stažistica u Peggy Guggenheim Collection te u Američkom paviljonu na 15. bijenalu arhitekture (2016.). Surađuje s POU Poreč kao stručna suradnica u Galeriji Zuccato, a tijekom 2017. i 2018. godine bila je zaposlena u ULUPUH-u. Uključena je u projekt Art and the State in Croatia from the Enlightenment to the Present (HRZZ). Zaposlena je kao asistentica na Katedri za modernu umjetnost i vizualne komunikacije Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Područje njezinog istraživačkog interesa vezano je za umjetnost druge polovine 20. stoljeća, državne otkupe i narudžbe umjetničkih djela te intervencionističke umjetničke prakse u javnom prostoru 1970-ih i 1980-ih.

Knjiga je objavljena uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.

*mockup: www.kunazlatica.com

Press:

Jutarnji list // Miljenko Jergović: Uz djelo T. Dabca, djelo Ivana Posavca najvažnije je cjelovito fotografsko djelo hrvatske kulture