/ online izložba / MARE MODUL – keramička staništa za podmorje
Grupa umjetnika okupljena u projekt MARE MODUL izradila je staništa, umjetničke objekte od keramike većih dimenzija koji su postavljeni u more, kao podlogu na koju i u koju će se …
Grupa umjetnika okupljena u projekt MARE MODUL izradila je staništa, umjetničke objekte od keramike većih dimenzija koji su postavljeni u more, kao podlogu na koju i u koju će se …
Bijenale primijenjene fotografije / Bijenalna žirirana izložba Sekcije za fotografiju ULUPUH-a 6. – 19.04.2023. Galerija ULUPUH, Ilica 13, prvi kat, Zagreb Otvorenje izložbe je u četvrtak, 6. travnja u 19 …
Natječaj je otvoren od 20. ožujka 2023. do 31. srpnja 2023. Hrvatska pošta raspisuje natječaj za izradu likovnih/grafičkih rješenja prigodnih poštanskih maraka Republike Hrvatske za 2024. te ovim putem poziva …
Komemoracija za poštovanog kolegu Mladena Tudora održat će se u četvrtak, 9. lipnja u 12 sati u Velikoj dvorani Novinarskog doma (Perkovčeva 2, Zagreb).
31. svibnja zauvijek nas je napustio naš dugogodišnji član Sekcije za fotografiju ULUPUH-a Mladen Tudor. Posljednji ispraćaj biti će ponedjeljak 06. lipnja 2022. u 12 sati na Zagrebačkom krematoriju.
Mladen Tudor rođen je u Splitu 1935. Godine 1955. diplomirao je na Foto-odsjeku Škole za primijenjenu umjetnosti u Zagrebu. Od 1957. do 1974. zaposlen je u NIŠPO-u Vjesnik te radi za redakcije Vjesnika u srijedu, Globusa i Starta. Od 1974. napušta stalno zaposlenje i prelazi u slobodnu profesiju. Objavio je nekoliko monografija (Foto: Mladen Tudor, 1980., Mediteranske igre, 1983., Sinjska alka 1987.). Postavio je izložbe Tošo Dabac, Slike za čuvanje, 1982. i Objektiv rata, 1992. u Zagrebu. Autor je 12 plakata Documenta Croatica 1991. u sklopu humanitarne akcije Dobro je činiti dobro. Za vizualni identitet VIII. mediteranskih igara u Splitu 1983. dobio je kao član CIO tima godišnju nagradu Vladimir Nazor. Prvi put samostalno izlaže 1981., a otad je izlagao na sedam samostalnih i većem broju skupnih izložbi. Mladen Tudor artistički i intelektualno formirao se u ozračju grupe EXAT – 51 (Eksperimentalni atelje 1951.) koja je u vrijeme strogih umjetničkih pravila socrealizma aktivistički djelovala s ciljem afirmacije umjetnosti kao takve. Grupa koju su u početku činili arhitekti i slikari oslikavala je dominantne umjetničke trendove (u Tudorovom slučaju posebice geometrizam) te apstrakciji kroz sintezu svih disciplina likovnog stvaralaštva (tzv. total dizajnu) na kojem temelju leži i današnja Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH). Kroz svoj je rad dokumentirao društvenu i povijesnu stvarnost, prikazujući svakodnevicu anonimnih aktera te artikulirajući prostor fotografske slike. Njegove su fotografije bez bilješke o naslovu i mjestu jer upravo svojim naizgled jednostavnim sadržajem prikazuju složenu epohu jednog vremena, daleko od skromnih zahtjeva novinske ilustracije. Neorealizam i onovremeni fotožurnalizam jasno su prepoznatljivi u Tudorovim fotografijama. U periodu stvaranja od 1954. do 2004. godine, dosljedno je kodiran senzibilitetom umjetnika i moralom intelektualca visoko etičnih stavova. Upravo stoga nezaobilazna je odrednica povijesti hrvatske fotografije.
Ožalošćeni gubitkom velikog čovjeka i umjetnika upućujemo iskrenu sućut njegovoj obitelji.
Foto: New York, 1984. Mladen Tudor