Taktilije
9.1.- 20.1.2025. Otvorenje izložbe održat će se u četvrtak, 9. siječnja u 19 sati u Galeriji ULUPUH, Ilica 13. Izlažu: Polona Demšar, Paola Korošec, Mojca Smerdu i Dani Žbontar “Ovo …
Galerija ULUPUH Ilica 13 / 1. kat, Zagreb 13.12.-30.12.2024. Izloženi su odabrani radovi s radionica kostimografije, mode i tekstilnog oblikovanja: Na izložbi sudjeluju studentice i studenti diplomskog studija Kostimografija s …
ULUPUH – Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti raspisuje: KRITERIJI ZA PRIJAM NOVIH ČLANOVA U SEKCIJE: Sekcija za arhitekturu Sekcija za fotografiju Sekcija za grafički dizajn i vizualne komunikacije Sekcija …
Komemoracija za poštovanog kolegu Mladena Tudora održat će se u četvrtak, 9. lipnja u 12 sati u Velikoj dvorani Novinarskog doma (Perkovčeva 2, Zagreb).
31. svibnja zauvijek nas je napustio naš dugogodišnji član Sekcije za fotografiju ULUPUH-a Mladen Tudor. Posljednji ispraćaj biti će ponedjeljak 06. lipnja 2022. u 12 sati na Zagrebačkom krematoriju.
Mladen Tudor rođen je u Splitu 1935. Godine 1955. diplomirao je na Foto-odsjeku Škole za primijenjenu umjetnosti u Zagrebu. Od 1957. do 1974. zaposlen je u NIŠPO-u Vjesnik te radi za redakcije Vjesnika u srijedu, Globusa i Starta. Od 1974. napušta stalno zaposlenje i prelazi u slobodnu profesiju. Objavio je nekoliko monografija (Foto: Mladen Tudor, 1980., Mediteranske igre, 1983., Sinjska alka 1987.). Postavio je izložbe Tošo Dabac, Slike za čuvanje, 1982. i Objektiv rata, 1992. u Zagrebu. Autor je 12 plakata Documenta Croatica 1991. u sklopu humanitarne akcije Dobro je činiti dobro. Za vizualni identitet VIII. mediteranskih igara u Splitu 1983. dobio je kao član CIO tima godišnju nagradu Vladimir Nazor. Prvi put samostalno izlaže 1981., a otad je izlagao na sedam samostalnih i većem broju skupnih izložbi. Mladen Tudor artistički i intelektualno formirao se u ozračju grupe EXAT – 51 (Eksperimentalni atelje 1951.) koja je u vrijeme strogih umjetničkih pravila socrealizma aktivistički djelovala s ciljem afirmacije umjetnosti kao takve. Grupa koju su u početku činili arhitekti i slikari oslikavala je dominantne umjetničke trendove (u Tudorovom slučaju posebice geometrizam) te apstrakciji kroz sintezu svih disciplina likovnog stvaralaštva (tzv. total dizajnu) na kojem temelju leži i današnja Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH). Kroz svoj je rad dokumentirao društvenu i povijesnu stvarnost, prikazujući svakodnevicu anonimnih aktera te artikulirajući prostor fotografske slike. Njegove su fotografije bez bilješke o naslovu i mjestu jer upravo svojim naizgled jednostavnim sadržajem prikazuju složenu epohu jednog vremena, daleko od skromnih zahtjeva novinske ilustracije. Neorealizam i onovremeni fotožurnalizam jasno su prepoznatljivi u Tudorovim fotografijama. U periodu stvaranja od 1954. do 2004. godine, dosljedno je kodiran senzibilitetom umjetnika i moralom intelektualca visoko etičnih stavova. Upravo stoga nezaobilazna je odrednica povijesti hrvatske fotografije.
Ožalošćeni gubitkom velikog čovjeka i umjetnika upućujemo iskrenu sućut njegovoj obitelji.
Foto: New York, 1984. Mladen Tudor