NATJEČAJ: Re/interpretacija ljubavi – rok 15.1.2024.

Poziv za sudjelovanje na izložbi Re/interpretacija ljubavi, tematske, žirirane izložba članova Sekcije za keramiku, porculan i staklo ULUPUH-a

O POZIVU

Na temelju suradnje Muzeja čokolade Zagreb te ULUPUH-ove Sekcije za keramiku, staklo i porculan priprema se tematska, žirirana izložba članova spomenute sekcije u prostoru Muzeja čokolade Zagreb od 24.1.2024. do 24.2.2024. Izložba će biti postavljena u prostoru za izložbe Muzeja u razdoblju koje obuhvaća manifestaciju Noć muzeja te blagdan Valentinovo. U tom periodu Muzej posjećuje velik broj posjetitelja pa je samim time osigurana velika posjećenost izložbe. Izložba ima prodajni karakter pa će autori izlagači moći pripremiti svoje kontakte i opise izloženih predmeta kojima će posjetitelji moći lako pristupiti putem poveznica uz pomoć QR kodova. Na taj način osiguran je neposredan kontakt potencijalnih kupaca i autora. Ako se pojedini predmeti prodaju za vrijeme trajanja izložbe, autori imaju mogućnost izlaganja nekog drugog predmeta.

Tema poziva je Re/interpretacija ljubavi. Naime, ljubav je kao fenomen teško interpretirati, objasniti ili joj dati jednoznačnu definiciju. Ipak, ona je sveprisutna i svatko od nas trebao bi moći nešto više reći o ljubavi. Međutim, suvremeni svijet pokušava ljubav oblikovati po nekim svojim pravilima. Ljubav se tako pokušava ogoliti na puko zadovoljstvo, rafiniranu i estetiziranu ideju ljubavi, bez mogućnosti da se u toj ljubavi doživi bol, zanos i pravu pokretačku ili stvaralačku snagu. Takva ljubav ostaje isprazna komodificirana verzija sebe same pa je stoga potrebno reinterpretirati ljubav u kontekstu današnjice. Tema se postavlja široko i svaki autor može iz vlastitog promišljanja o ljubavi oblikovati nove predmete.

NAČIN PRIJAVE

  • Svaki autor može prijaviti do 3 rada/seta/kompozicije, no ukupna veličina radova ne bi trebala biti veća od 40 cm visine, širine i dubine. Predmeti mogu, ali ne moraju imati uporabnu vrijednost.
  • Prijavljeni radovi trebaju se približiti središnjoj temi: re/interpretaciji ljubavi.
  • Radovi moraju biti realizirani u mediju keramike, porculanu ili staklu. Mogu biti djelomično izrađeni od drugih materijala, ali tako da je keramika/porculan/staklo prevladavajući medij.
  • Prijava se vrši putem prijavnice na sljedećoj poveznici: https://form.jotform.com/233383338904359
  • Uz prijavnicu je na mail adresu ulupuh.ured2@gmail.com  potrebno poslati 3 fotografije svakog rada (seta ili kompozicije) rezolucije min 300 dpi.
  • Radovi će biti žirirani preko fotografija.
  • Selektori su Umjetnički savjet Sekcije za keramiku, staklo i porculan uz kustosa izložbe Marka Španjola
  • Rok za prijavu je 15. siječnja 2024. do ponoći.
  • Autori će o rezultatima biti obaviješteni mailom najkasnije do 20. siječnja 2024.

RAZRADA TEME

Svaki pokušaj interpretacije pojma ljubavi neizbježno upada u svojevrsnu stupicu. Naime, tako je teško objasniti ljubav, dati joj jednoznačnu definiciju poput matematičke formule tako da uvijek daje isti rezultat. Gotovo paradoksalno zvuči  nemogućnost jednostavnog opisa ljubavi kao fenomena koji je prisutan u svakodnevnom životu ljudi pa je samim time očekivano da ga svatko od nas može jednostavno objasniti.

Na putu o promišljanju o ljubavi, zahvaćanju u ono što ljubav jest i na koncu reinterpretaciji krenut ćemo od filozofije i saznati što o ljubavi kažu najveći mislioci među nama. Važno je istaknuti da u filozofijskoj tradiciji ljubav nije jednosmisleno određena i ne postoji jednoznačne terminologije ili dogovora oko njene definicije. Također, postoje različita stajališta pojma i fenomena ljubavi koja su često i suprotstavljena.

Ako krenemo od Antike i Platona koji je ljubav definirao na jedinstven način, u vidu najvišeg dobra, kao moć koja svekoliko različito povezuje u jedinstveno jedno, vidjet ćemo da su se kasniji mislioci odmakli od takvog shvaćanja ljubavi. Postoji cijela skala raznih interpretacija ljubavi: od anti-ljubavne filozofije Arthura Schopenhauera pa sve do objašnjena ljubavi kroz odnos čovjeka i Boga koju tumači Kierkegaard. Indikativno je da ni suvremena filozofija nema snagu odgonetanja fenomena ljubavi pa prema autoricama Lancelin i Lemonnier, nitko zapravo ne pokušava međusobno suočiti različite filozofske koncepte i poglede na ljubav, tako da više promišljanja o tom fenomenu ima u popularnim pjesmama nego li među suvremenim misliteljima. Međutim, neki od mislioca možda su ipak uspjeli objasniti ljubav u kontekstu suvremenog svijeta. Jedan od njih svakako je Alain Badiou. On kaže da ono što trebamo ne možemo postići očuvanjem postojećeg jer svijet u kojem živimo novi je i nepoznat pa tako i ljubav treba ponovno izmisliti da bi se oslobodila okova i škripca u koji je smještena.

Dakako, ljubav pokušava dokučiti svatko od nas jednako kao i filozofi. Promatrajući svakodnevni život  u vrijeme posvemašnje komodifikacije ljudskih odnosa, racionalizacije pojma ljubavi i razdvajanja fizičkog kontakta od dublje povezanosti s drugom osobom, uviđamo da je ljubav svedena na magičan trenutak susreta dva bića, a nakon tog prvog susreta ljubav nestaje.  Samim time, ljubavi je onemogućeno trajanje i rast. Ljubav tako postaje romantizirana ideja, lišena životne stvarnost koja postaje gotovo nedostižna. No ljubav je daleko više od romantiziranog shvaćanja zaljubljenosti. Ona je sila koja životu daje intenzitet, boju i smisao. Ona je i stvaralačka sila koju je moguće pronaći u svakom aspektu našeg života. Dakle, kao i u vremenu Antike kada je prepoznato nekoliko inačica ljubavi, zasigurno i danas možemo reći da ljubav postoji na raznim relacijama. Ona postoji između partnera, među prijateljima, u obitelji, u svakodnevnim ritualima, odlasku u prirodu, umjetničkom stvaralaštvu te u raznim drugim aspektima života.

Kako je moguće prikazati takav jedan kompliciran, ali opet sveprisutan životni fenomen u mediju keramike? Naime, keramika kao i svaki drugi medij ima neke svoje datosti. Postoje razna pravila koja nas vode kroz proces stvaranja i oblikovanja nekog predmeta. Glinu je potrebno modelirati vlastitim rukama uz veliki trud i strpljenje te snažnu inspiraciju kako bi se došlo do konačnog rezultata. Možemo reći da rad u glini gotovo pa podsjeća na filozofsko interpretiranje ljubavi. Stoga, umjetnik uranja u vlastito promišljanje o ljubavi i kroz svoj rad može kreirati neke nove predmete. Poput raznih tumačenja ljubavi, radovi koji nastaju mogu biti raznoliki, neobični i neočekivani, ali ipak svu oni imaju nešto zajedničko, a to je re/interpretacija ljubavi.